موسسه آموزش عالی رحمان رامسر

موسسه آموزش عالی رحمان رامسر

مدیر آموزش

  • نام : اسماعیل
  • نام خانوادگی : شیخ کاظمی
  • مدرک تحصیلی : کارشناسی ارشد
  • پست الکترونیک : sheikhkazemi@rahman.ac.ir
  • شماره تماس : ۰۱۱-۴۴۴۶۴۸۴۶ ، داخلی ۱۱۸
اسماعیل شیخ کاظمی

شرح وظایف

مدیریت امور آموزشی دانشگاه یکی از واحدهای تابعه معاونت آموزشی دانشگاه است . از آنجا که این مدیریت کلیه امور آموزشی دانشجویان را از آغاز ثبت نام تا بعد از فراغت از تحصیل به عهده دارد ،  آشنایی با شرح وظایف این مدیریت و احدهای تابعه آن برای دانشجویان عزیز ضروری است ؛ بنابراین برای آگاهی شما دانشجویان عزیز اطلاعات لازم درباره این مدیریت رابه شرح ذیل بیان می کنیم.

مهمترین وظایف مدیریت امور آموزشی وتحصیلات تکمیلی

  1. مطالعه و اتخاذ تصمیم درباره مسائل آموزشی دانشجویان از لحاظ پیشرفتهای علمی و عملی آنان.
  2. تهیه و تنظیم اصول کلی برنامه های آموزشی و نظارت بر حسن اجرای آنها پس از تصویب .
  3. مطالعه و بررسی آیین نامه های آموزشی وارائه پیشنهادات لازم به شورای آموزشی دانشگاه .
  4. رسیدگی به برنامه های آموزشی دانشگاه واظهارنظر در مورد تغییر یا توسعه آنها.
  5. بررسی واظهار نظر درخصوص راه اندازی رشته ها و گروههای آموزش جدید مصوب.
  6. بررسی و اظهار نظر در خصوص راه اندازی رشته های جدید غیرمصوب و ارائه پیشنهادات لازم.
  7. برنامه ریزی آموزشی وارزیابی دانشجویان .
  8. نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقرارت آموزشی.
  9. برنامه ریزی برای دانشجویان ممتاز واستعدادهای درخشان به منظور استفاده هر چه بهتر از آیین نامه مربوط.
  10. درخواست تشکیل شورای آموزشی و کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه و تهیه دستور جلسات وصورتجلسات و ابلاغ مصوبات جهت اجرا.
  11. درخواست تشکیل کمیسیون نقل و انتقالات دانشگاه و تهیه دستور جلسات و صورتجلسات آن.
  12. تشکیل دایره امتحانات دانشگاه و نظارت بر برگزاری صحیح و سالم امتحانات.
  13. تهیه و تنظیم تقویم دانشگاهی  در صورت تصویب  و ابلاغ به واحدهای آموزشی.
  14. نظارت بر صدور ریزنمرات و گواهینامه ها، دانشنامه ها و تاییدیه‌تحصیلی دانش آموختگان.
  15. نظارت بر صدور گواهی های اشتغال به تحصیل دانشجویان و معرفی به نظام وظیفه دانشجویان متقاضی خروج از کشور.
  16. نظارت بر امور مربوطه به وظیفه عمومی دانشجویان .
  17. نظارت بر امور ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان .
  18. تهیه و تنظیم آمار و اطلاعات دانشجویان رشته های مختلف و ارسال آنها به مراجع ذی صلاح.
  19. همکاری با دانشکده ها در استفاده از امکانات و تجهیزات کمک آموزشی.
  20. نظارت بر امور ماشینی فرایندهای مختلف حوزه از جمله فارغ‌التحصیلان، انتخاب واحد، ثبت واحد

 

دبیرخانه هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی

كلیه امور اجرایی هیأت اجرایی جذب از قبیل اعلام فراخوان عمومی جذب، دریافت تقاضای همكاری، تشكیل پرونده، پاسخگویی به متقاضیان و... توسط دبیرخانه هیأت اجرایی جذب که دارای امكانات و تجهیزات مناسب و مكانیزه است، انجام خواهد شد. رئیس دبیرخانه را رئیس هیأت اجرایی جذب تعیین می نماید. رئیس دبیرخانه زیر نظر دبیر هیأت اجرایی جذب فعالیت می‌نماید.

وظایف و اختیارات هیأت جذب
-شناسایی و تعیین نیازهای جذب اعضای هیأت علمی در گروه‎های آموزشی و پژوهشی
-انجام فراخوان عمومی برای جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه
-تصمیم‌گیری در خصوص نحوه و چگونگی استخدام اعضای هیأت علمی اعم از قراردادی، پیمانی، رسمی-آزمایشی، رسمی-قطعی، هیأت علمی طرح سربازی، مأموریت و انتقال اعضای هیأت علمی در چارچوب آیین‌نامه‌ها و مقررات مربوطه
-اعلام نظر درخصوص جذب اعضای هیأت علمی متقاضی استخدام در دانشگاه و متقاضیان راتبه تحصیلی از لحاظ توانایی‌های علمی و صلاحیت عمومی
-نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوط به استخدام اعضای هیأت علمی
-ارائه گزارشات مستمر سالیانه حسب مورد به هیأت مركزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم
-برگزاری جلسات هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه
-اجرای مصوبات هیات اجرایی جذب دانشگاه
- انجام مکاتبات با مرکز جذب و نظارت ( وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)

-پاسخگویی به متقاضیان جذب هیأت علمی

 

برو بالا