مدیریت امور آموزشی دانشگاه یکی از واحدهای تابعه معاونت آموزشی دانشگاه است . از آنجا که این مدیریت کلیه امور آموزشی دانشجویان را از آغاز ثبت نام تا بعد از فراغت از تحصیل به عهده دارد ، آشنایی با شرح وظایف این مدیریت و احدهای تابعه آن برای دانشجویان عزیز ضروری است ؛ بنابراین برای آگاهی شما دانشجویان عزیز اطلاعات لازم درباره این مدیریت رابه شرح ذیل بیان می کنیم.
مهمترین وظایف مدیریت امور آموزشی وتحصیلات تکمیلی
دبیرخانه هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی
كلیه امور اجرایی هیأت اجرایی جذب از قبیل اعلام فراخوان عمومی جذب، دریافت تقاضای همكاری، تشكیل پرونده، پاسخگویی به متقاضیان و... توسط دبیرخانه هیأت اجرایی جذب که دارای امكانات و تجهیزات مناسب و مكانیزه است، انجام خواهد شد. رئیس دبیرخانه را رئیس هیأت اجرایی جذب تعیین می نماید. رئیس دبیرخانه زیر نظر دبیر هیأت اجرایی جذب فعالیت مینماید.
وظایف و اختیارات هیأت جذب
-شناسایی و تعیین نیازهای جذب اعضای هیأت علمی در گروههای آموزشی و پژوهشی
-انجام فراخوان عمومی برای جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه
-تصمیمگیری در خصوص نحوه و چگونگی استخدام اعضای هیأت علمی اعم از قراردادی، پیمانی، رسمی-آزمایشی، رسمی-قطعی، هیأت علمی طرح سربازی، مأموریت و انتقال اعضای هیأت علمی در چارچوب آییننامهها و مقررات مربوطه
-اعلام نظر درخصوص جذب اعضای هیأت علمی متقاضی استخدام در دانشگاه و متقاضیان راتبه تحصیلی از لحاظ تواناییهای علمی و صلاحیت عمومی
-نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوط به استخدام اعضای هیأت علمی
-ارائه گزارشات مستمر سالیانه حسب مورد به هیأت مركزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم
-برگزاری جلسات هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه
-اجرای مصوبات هیات اجرایی جذب دانشگاه
- انجام مکاتبات با مرکز جذب و نظارت ( وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)
-پاسخگویی به متقاضیان جذب هیأت علمی