موسسه آموزش عالی رحمان رامسر

موسسه آموزش عالی رحمان رامسر
شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن ایرانی تحقیق در عملیات

شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن ایرانی تحقیق در عملیات

۱۴۰۲/۰۶/۰۹
 بزرگترین رویداد علمی سال ۱۴۰۲ در سطح منطقه با همکاری اساتید برجسته بین‌المللی از دانشگاه‌های کشورهای انگلستان، اسپانیا، ایالات متحده، آلمان، تایوان، چین و لهستان، همچنین دانشگاه‌های معتبر ایران مانند دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه مازندران، دانشگاه نوشیروانی و بسیاری دیگر از دانشگاه های تراز اول کشور
دکتر سیدعباس ابراهیمی؛ معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی موسسه آموزش عالی رحمان رامسر از برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی انجمن ایرانی تحقیق در عملیات در آبان ماه ۱۴۰۲ که فرصتی برای ملاقات با نخبگان علمی برجسته ایران و جهان است، خبر داد.
دکتر ابراهیمی به عنوان دبیر اجرایی شانزدهمین کنفرانس بین‎المللی انجمن ایرانی تحقیق در عملیات اظهار داشت: هدف اصلی این کنفرانس که با همکاری انجمن ایرانی تحقیق در عملیات برگزار خواهد شد، دعوت از اساتید برجسته ملی و بین المللی در حوزه عملیات و برگزاری یک کنفرانس با کیفیت و درخور است. آرزو ما این است که این رویداد علمی، به عنوان یک محرک برای رشد علمی در مقیاس ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح شود.
وی افزود: تاکنون دانشگاه‌های معتبر کشور و دانشگاه‌های خارجی حمایت خود را از این کنفرانس اعلام نموده‌اند. اساتید برجسته کشوری و بین‌المللی از دانشگاه‌های معتبر مانند دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه مازندران و بسیاری دیگر از دانشگاه های تراز اول کشور با حضور در این کنفرانس و ایراد سخن، جدیدترین دستاوردهای خود را ارائه می‎دهند. همچنین اساتید برجسته بین المللی از دانشگاه‌های کشورهای انگلستان، اسپانیا، ایالات متحده، آلمان، تایوان، چین و لهستان در این کنفرانس حضور خواهند داشت. از اساتید برجسته کشور می‌توان به پروفسور توکلی مقدم استاد گروه مهندسی صنایع دانشگاه تهران، پروفسور کورش عشقی استاد ریاضی دانشگاه صنعتی شریف و پروفسور مدرس یزدی استاد گروه مهندسی صنایع دانشگاه شریف، پروفسور تریکی از دانشگاه کنت انگلستان، پروفسور لوییس وردجی از دانشگاه گرانادا اسپانیا، پروفسور حاجی آقایی از دانشگاه صنعتی مونتری و دکتر صاحب جم‌نیا از دانشگاه بروتل انگلستان اشاره نمود. همچنین اساتید متعدد بین‌المللی در این کنفرانس حضور خواهند داشت.
در ادامه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی موسسه آموزش عالی رحمان خاطر نشان نمود: تحقیق در عملیات که دانش به کارگیری ریاضیات در تحلیل و حل مسائل گوناگون است امروزه توانسته است گستره خود را به بسیاری از حوزه‌های علوم اعم از مدیریت و کسب و کار، مهندسی، پزشکی، نظامی و… بکشاند و کاربردهای وسیعی در این حوزه داشته باشد و به جرات می‎توان گفت این کنفرانس به عنوان پلی برای انتقال دانش و تجربیات نوین است.
برگزاری این کنفرانس با پذیرش مقالات پژوهشی معتبر ، دعوت از سخنرانان برجسته و انتشار دستاوردهای نوین در این حوزه، می‌تواند راهکارهای بهینه‎ای را برای حل مسائل مبتلابه در حوزه‌های گوناگون علم و عمل ارائه دهد و به معنای تام علم کاربردی را به جامعه علمی و اجرایی عرضه دارد.
و نکته پایانی: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مجلات معتبر علمی و پژوهشی داخلی و خارجی، پژوهش‌های برتر در این مجلات از جمله مجله تحقیق در عملیات کاربردی، مجله international journal of operations research، مجله modern mathematics and physics و دیگر پایگاه های معتبر علمی منتشر خواهد شد.
علاقه‎مندان جهت کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره این کنفرانس، می‌توانند به آدرس وب‌سایت کنفرانس مراجعه  نمایند: https://conf16.rahman.ac.ir/fa/

برو بالا