موسسه آموزش عالی رحمان رامسر

موسسه آموزش عالی رحمان رامسر

با چه رتبه‌ای در کدام رشته و دانشگاه قبول می‌شوید؟

۱۴۰۱/۰۵/۱۸

با چه رتبه‌ای در کدام رشته و دانشگاه قبول می‌شوید؟

از سری لایوهای موفقیت در انتخاب رشته سال ۱۴۰۱ مرکز مشاوره موسسه آموزش عالی رحمان رامسر

در این لایو که با حضور آقای عیسی درجانی از مشاوران تحصیلی با تجربه شهرستان رامسر به میزبانی دکتر معصومه ملکی پیربازاری برگزار شد، اولویت قائل شدن برای رشته تحصیلی و سپس دانشگاه و محل تحصیل، تصورِ درست داشتن از شغل آینده و در نظر گرفتن شغل خانوادگی، از عوامل موثر در انتخاب رشته بیان شد.

همچنین ایشان متذکر شدند که داوطلبان باید کد رشته های انتخابی خود را به ترتیب رشته های خوشبینانه، سپس رشته های واقع بینانه و در نهایت کف قابل قول مرتب نمایند و بهتر است ابتدا رشته های روزانه را تا شهری که خانواده به آنها اجازه می دهند، انتخاب نمایند و بعد از آن، رشته های نوبت دوم (شبانه) را در استان های نزدیک به شهر خود و سپس رشته های دانشگاه های دیگر را در شهر خود انتخاب نمایند.

در این گفتگو همچنین بیان شد در رشته های علوم انسانی و ریاضی به دلیل تفاوت سلایق داوطلبان و انتخاب های متمایز آنان مرز کاملاً مشخصی بین رشته ها در رتبه قبولی وجود ندارد ولی با این وجود با توجه به نتایج کنکور سال های گذشته می توان پیش بینی کرد:

  1. در رشته های علوم ریاضی و فنی تا رتبه های ۱۵ هزار رشته های مهندسی روزانه در مراکز استان ها و شهرهای بزرگ امکان قبولی دارند و بین رتبه های ۱۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ در شهرهای کوچک امکان قبولی رشته های مهندسی روزانه وجود دارد.
  2. در رشته های علوم انسانی تا رتبه های ۷۰۰۰ رشته های پرمتقاضی (حقوق روزانه و شبانه تا ۲۰۰۰ و روانشناسی روزانه تا ۴۵۰۰) امکان قبولی دارند.
  3. در رشته علوم تجربی مرزهای رشته ها از هم متمایز تر است. در منطقه دوم می توان پیش بینی کرد که تا رتبه۲۲۰۰ در دانشگاه دولتی، تا رتبه ۳۳۰۰ در دانشگاه آزاد و تا رتبه ۴۰۰۰ در پردیس ها امکان قبولی رشته پزشکی وجود دارد.

 

برو بالا